Når du skal velge riktig påmeldingssystem for din bedrift, er det spesielt ett spørsmål du må få svar på:
Hvor godt blir vi som brukere fulgt opp av leverandøren?
Systemet fungerer kanskje som det skal, men hva skjer dersom dere står fast og trenger hjelp med noe?
Vi tør påstå at god oppfølging og support er minst like viktig som god funksjonalitet i et påmeldingssystem. For hva hjelper det vel med alle funksjonene dersom dere blir stående fast uten å få hjelp når dere trenger det?
La oss se nærmere på hvorfor god oppfølging og support er alfa og omega når du skal velge riktig påmeldingssystem til din bedrift.
Når du skal finne påmeldingssystemet som passer best for din bedrift, er første steg å få kartlagt hvilke funksjoner dere faktisk trenger. Ingen bedrift ønsker å ende opp med å betale for funksjonalitet man aldri vil få bruk for.
Én ting er at systemet må dekke alle behov, at prisen samsvarer med nytten, og at det skal være brukervennlig – men hva hjelper det å ha alt dette på plass dersom du ikke føler deg trygg som bruker?
Det finnes mange påmeldingssystemer i markedet. Hvert enkelt system har sine funksjoner og finesser. Hvordan skal du kunne avgjøre hvilket system som vil passe best for dine behov?
Scenario: Det er fredag ettermiddag, du står midt oppi en utfordring eller har gjort noe feil. Arrangementsdatoen er to uker unna. Det “brenner” på alle kanter, du har tusen ting å holde styr på. Og du kan ikke vente til mandag med å få hjelp.
Kan du ringe til en supportavdeling i norsk åpningstid – og få kyndig hjelp der og da, på norsk, av noen som skjønner nøyaktig hva slags problem du hanskes med, og som gjør sitt ytterste for å løse det for deg?
Hvis svaret er nei, er konklusjonen klar:
Det er ikke uten grunn at dårlig support er en av de vanligste grunnene til at arrangører er misfornøyd med påmeldingssystemer. God oppfølging og support er ganske enkelt avgjørende.
Det er omfattende å ta i bruk et nytt påmeldingssystem. God opplæring og support er avgjørende for at det skal gi verdi.
Når man bruker et påmeldingssystem, vil det alltid være ting man er litt usikker på. Gjør jeg alt riktig? Hvordan kan jeg bruke systemet mer effektivt?
Da er det godt og trygt å vite at man kan snakke med erfarne rådgivere om hva man burde gjøre. Joda, mange påmeldingssystemer har gode videoer og digitale hjelpesentre, men av og til er det godt å få snakket med noen som virkelig kan hjelpe med akkurat det du lurer på.
For eksempel synes mange at det er skummelt å trykke på ‘Send’-knappen når det man sender, skal publiseres til mange. Det kan være en dyr erfaring å sende ut feil invitasjon eller registreringslenke til mange hundre personer. Eller å sette opp betalingsløsningen med feil tall eller uriktig moms.
Da kan det være lurt å sende en test til flere enn seg selv, og gjerne til noen som virkelig kan det – nemlig påmeldingssystemets supportteam.
Eller kanskje du rett og slett lurer på om du bruker programvaren riktig, eller får fullt utbytte av de ulike funksjonene? Tross alt er det mye tid og arbeid å spare på å bruke de smarte finessene som finnes i et avansert system. De fleste av oss bruker ofte bare noen få prosent av funksjonene i digitale løsninger som en bedrift tilbyr ansatte.
Erfarne rådgivere hos en leverandør av et profesjonelt påmeldingssystem hjelper deg med alt du måtte ha av tekniske spørsmål om systemet. Og dessuten bør en leverandør kunne gi deg gode råd og nyttige tips for profesjonell gjennomføring av arrangementet.
Det finnes mange avanserte påmeldingssystemer å velge mellom, men det lønner seg å sjekke om du vil få den hjelpen du trenger, når du trenger det.
Hvis ikke påmeldingssystemet gir deg tilgang til et team med fagfolk som sitter klar til å hjelpe deg fra A til Å og gjør det trygt og enkelt for deg å planlegge og gjennomføre arrangementer, da vil jeg påstå at du og bedriften din ikke får den supporten dere fortjener.