Har du bestemt deg for å investere i et system som hjelper deg med å arbeide effektivt og enkelt med arrangementer?
Da har du nok oppdaget at det finnes svært mange slike systemer å velge mellom – alle med ulike funksjoner og egenskaper, styrker og svakheter. Hvordan skal du klare å finne det systemet som passer best for deg og din bedrift?
Uansett om du har enkle eller komplekse arrangementer, så ønsker du valuta for pengene. Med andre ord trenger du et påmeldingssystem som …
Før du setter i gang søket etter det påmeldingssystemet som er perfekt for din bedrifts behov, er det et helt sentralt spørsmål du bør stille:
Dagens arrangementsdeltakere forventer å bli håndtert på en profesjonell og god måte, helt fra de melder seg på til de går ut døren (og enda lenger).
Selv om du skal avholde et relativt ukomplisert arrangement og deltakerne bare trenger å svare “Ja, jeg kommer”, så er det fortsatt lurt å bruke et påmeldingssystem.
Dersom det er 200 som har svart at de kommer, skal disse 200 også få litt informasjon underveis og kanskje i tillegg sjekkes inn på selve dagen. Mange enkle systemer dekker dette.
Men dersom du trenger å samle inn mye og variert informasjon fra deltakerne, bør du se etter et mer komplett påmeldingssystem. Disse deltakerdataene er ikke bare viktig for å håndtere deltakerne på en effektiv og profesjonell måte på dette arrangementet, men også for å kunne forbedre arrangementet neste gang. Dra nytte av historikk og annen relevant innsamlet informasjon videre på andre arrangementer.
Et påmeldingssystem som skal passe godt for en moderne bedrift med både enkle og mer komplekse arrangementer, må inneholde alle funksjoner man trenger for ikke bare å spare tid og kostnader, men også for å sikre en bedre opplevelse for den enkelte deltaker.
Et profesjonelt påmeldingssystem har funksjoner som hjelper deg med å gi deltakerne dine et solid helhetsinntrykk av arrangementet ditt:
God og enkel kommunikasjon med deltakerne er nøkkelen til et vellykket arrangement. I et godt påmeldingssystem skal du enkelt kunne kommunisere med deltakerne før, under og etter arrangementet via SMS, e-post eller app. Du skal kunne sende meldinger med én gang, eller planlegge utsendelser frem i tid.
Les også: 9 spørsmål du bør stille når du skal velge riktig påmeldingssystem
Påmeldingssystemet som passer godt for deg, skal gjøre det enkelt å følge opp økonomien og sikre inntektene. Vet du at økonomien blir gjennomført og behandlet på en skikkelig måte, blir du tryggere som arrangør.
Med et godt påmeldingssystem bestemmer du selv hvordan du vil at deltakerne skal betale.
Mange bedrifter som skal bestemme seg for hvilket påmeldingssystem som passer best for dem, glemmer å stille seg selv følgende spørsmål: Hvor godt vil leverandøren av systemet følge opp oss som brukere?
Som enhver god arrangør gjør du ditt beste for å gi deltakerne en bedre og bedre opplevelse for hver gang du inviterer dem. Men for å klare det må du ha kontroll på hva du bør gjøre annerledes og bedre. Derfor må du spørre deltakerne – og det gjør du enkelt med evaluering i et profesjonelt påmeldingssystem.
Som sagt finnes det mange påmeldingssystemer der ute. Noen av dem er billige, og noen faktisk gratis. Men billig og gratis har som regel en kostnad, spesielt dersom du har arrangementer med mange deltakere.
Systemet som fortonte seg riktig så forlokkende med budsjettbrillene på, kan bli nokså “stygt” når mangel på brukervennlighet, fleksibilitet og support gjør seg gjeldende midt i oppkjøringen til arrangementet.
Hvis kriteriene lenger opp er viktig for deg, bør du vurdere et komplett påmeldingssystem som er enkelt å bruke, har mange smarte funksjoner og i tillegg blir løpende utviklet basert på trender og ønsker fra brukerne.
I så fall er Provisos påmeldingssystem midt i blinken for deg.
Vi i Proviso ønsker å gjøre arrangementet ditt til noe du kan være stolt av, og hjelper deg hele veien – fra A til Å. Ta gjerne kontakt med oss for å få vite mer.